Poll

Zuwaka 2013 was top, nu volgt?

Bezoekersteller

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterVandaag60

Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
Zomertour 2009
Dag 15, Jemoedertour 2009 PDF Afdrukken E-mail
Facebook!  Twitter!

Dag 15 5-8-09

Medemblik - Enkhuizen

Wind: Zuidwest 2/3 en later 1 var

Weer: Heet, zeker in de haven

Afstand afgelegd: 17 km

Vertrek: 12:00 Aankomst: 17:30

Lieve Jemoeder,

Weer een spannende nacht in Medemblik gehad in een gigantische kroeg met drie bezoekers voor wij binnen kwamen. Er is weer een potje Pool gespeeld en wat gegokt.

’s Morgens was het nog warmer dan gisteren. In de warmte en stralende zon hebben we het bezaanzeil in de gisteren geoliede giek geschoven. Daarna konden we op pad!

Eerst onder de brug door de binnenhaven uit, daarna onder het oog van menig zwaailui toerist Medemblik uit het IJsselmeer op. Er stond wat wind, hij was helaas pal tegen. Het eerste rak richting Stavoren verliep niet heel vlot, maar er je dreef gestaag door. Ondertussen is al je droge houtwerk in geolied zodat alles weer lekker vettig glansde van het warme vocht waarmee je rondhouten zijn ingewreven.

Na de overstag is koers gezet naar Enkhuizen, ons einddoel van deze dag. Helaas stopte het met waaien en moesten we de melkboer aan slingeren. Onderweg naar Enkhuizen kwamen we dat gekke gele bootje weer tegen, dus die hebben we maar weer op weg geholpen naar Enkhuizen.

In Enkhuizen legden we je neer naast een aak en aan de buitenkant kwam die gele schuit te liggen.

Onder het genot van een bord pasta en een prachtig staaltje carillonmuziek brak voor een aantal van ons het laatste uurtje aan boord aan. Na de spullen gepakt te hebben konden zij naar huis.

Voor morgen is er nog geen plan, dat wordt morgen gemaakt door je nieuwe bemanning!

Liefs,

Je Crew

Dag 14, Jemoedertour 2009 PDF Afdrukken E-mail
Facebook!  Twitter!

Dag 14 4-8-09

Stavoren - Medemblik

Wind: Noordwest 3/4

Weer:

Afstand afgelegd:  km

Vertrek: 11:00 Aankomst: 16:00

Lieve Jemoeder,

Vanochtend werden we wakker van de brandende zon op het dek. Na een verkwikkende en verfrissende douche hebben we genoten van de ragei ontbijtservice. Om een uur of 11 hebben we je losgegooid en hebben we koers gezet richting Medemblik. Die plek aan de overkant.

Het was schitterend zeilweer en in één slag zijn we naar Medemblik gezeild.

We waren al om 2 uur voor de havenmonding en hebben dus besloten om voor anker te gaan en even te gaan zwemmen en wat tosti’s te snacken. Een heerlijke middag uitcracken.

Ook hier liggen we weer op een mooie plaats in de oude binnenhaven, vlakbij het bruisende centrum van deze plaats.

De groep is uitgebreid met een oudgediende van de Olav. Die lange heeft zich bij ons gevoegd en inmiddels zitten we uit te buiken na een heerlijke braadslee vol Mexicaanse rag.

De dobbelstenen worden er inmiddels weer bijgepakt voor een nieuw potje ‘perudo’ een dobbelspel dat een soort mengeling is van blufpoker en het kaartspel ‘liegen’. Heerlijk.

Lieve Jemoeder, we vinden het top. We vinden jou top. En we blijven nog lang in je genieten.

Met immer zo vrindelijke en liefdevolle groet,

Je bemanning.

Dag 13, Jemoedertour 2009 PDF Afdrukken E-mail
Facebook!  Twitter!

Dag 13 3-8-09

Urk - Stavoren

Wind: Noord 3

Weer:

Afstand afgelegd: 22 km

Vertrek: 11:00 Aankomst: 17:00

Lieve Jemoeder,

Na een spannend avontuur gisteravond om in Urk op zondag avond een bak snack te krijgen hebben we heerlijk geslapen in je buikje. We werden wakker met wederom een hongerig gevoel dus hebben we de resten chinees van de avond ervoor maar in een braadslee gelazerd. Heerlijk.
Na dit gezonde en voedzame ontbijtje hebben we koers gezet richting Stavoren.
We zijn met heerlijk zeilweer vertrokken maar helaas kakte de wind al snel in en waren we dus genoodzaakt om de melkboer aan te slingeren. Gaandeweg kwamen wij een opmerkelijk geel bakkie tegen met de naam van het bij ons ietwat minder geliefde biermerk Grolsch.

Gezien dit klein maar fijne zeilscheepje met de grootste moeite tegen de immense golven aan het in ploeteren was hebben we ze een sleepie gegeven. Onderweg hebben we nog genoten van een bak ambachtelijk bereide tosti’s. Eenmaal aangekomen in Stavoren hebben we je in de oude binnenhaven aan een ander schip vastgeknoopt. De avond viel en we besloten te gaan bbq’en.

In de haven is daar een prachtig grasveld voor dat soort culinaire avonturen. Na een lange en zwoele avond op het grasveld hebben we nog een (de) kroeg van Stavoren aangedaan en zijn we daarna heerlijk gaan slapen.